Joop Botterhuis, beter worden was geen optie 
± 95 minuten resterend

Een blog is voor heel veel dingen goed. Je kunt je frustratie van je af schrijven. Je kunt af en toe een beetje klagen over je jaarafsluiting en je bereikt heel veel mensen. Steeds vaker hoor ik dat mensen het blog lezen en/of krijg ik opmerkingen over iets wat iemand ‘specifiek’ op het blog gelezen heeft.
 

Gisteren waren werden we verrast door een mailtje van mijn zwager Alfred. Een oom van Joop uit de Achterhoek is een trouwe bloglezer. Hij had gelezen dat wij met de foto’s bezig zijn en had wat oude foto’s van Joop opgezocht. Dat is toch wel heel bijzonder. Het bleken foto’s te zijn die Joop zelf ook nog nooit had gezien. Eigenlijk is dus iedereen heel erg in de weer en dat maakt iets wat zo triest is ook weer heel mooi. Oók op die foto’s was het weer zo’n heerlijk poepie.
 

Yosh is mij vandaag komen helpen met de administratie. Hij weet het zeker: “Boekhouder gaat hij nooit worden”.  Vanavond is Roy er om te helpen. Yosh en Sandra gaan lekker voor ons koken en zo hebben we dus ook nog een leuke avond. De missie is dus meer dan geslaagd en gaat ook slagen. Met de minuut dat het erop lijkt dat het gaat lukken begin ik blijer te worden.
 

De auto van Joop is gelukkig ook weer gerepareerd. Vanmiddag kregen we een belletje dat ze hem vrijdag komen brengen. Hij was afgelopen week op een cursuslocatie in elkaar gereden. Dat kon er best nog wel bij. Gelukkig is het mij gelukt om me er helemaal niet druk om te maken. Toch was het balen maar de tegenpartij heeft het vast niet expres gedaan. En materiele schade is nu allemaal zo onbelangrijk.

 

Toch merk ik wel dat ik soms een kort lontje heb. Vanmiddag wilde ik bijvoorbeeld mijn abonnement opzeggen op de digitale versie van het AD. Ooit aan laten smeren door zo’n telefonische verkoper waar ik zo snel mogelijk vanaf wilde en nu is de opzegtermijn drie maanden. Ik vroeg: “Waarom zolang?”.

Nou, omdat u per 3 maanden betaalt. Ik zei: “Als ik nou per maand zou betalen?”. Nou, dan was de opzegtermijn 1 maand geweest. Geen discussie, dat leek mij een goed plan.

Onze KPN telefoonlijn is nog steeds kapot en we laten hem ook niet meer maken. Dat scheelt in ieder geval een hoop telefonische verkopers. Oók het abonnement met KPN is opgezegd. Eén gewone telefoonlijn, de mobiele telefoons en een blog is meer dan voldoende. Arme Joop heeft vandaag weinig aandacht gekregen. Hij heeft een nieuwe serie ontdekt en die zit hij lekker te kijken. Hij heeft een draadloze koptelefoon op zodat hij het geluid lekker hard kan zetten. Af en toe valt hij even in slaap. Morgen komt de vervangende huisarts langs om naar hem te kijken. Ik ben er dan niet dus dan is ze vast snel weg.